Trods mangel på bassinplads og et af landets yngste hold har FREMs vandpoloherrer endnu engang skrevet historie. Klubben kan nu fejre sit 30. danske mesterskab.

Der er endnu en gang guld til Odense.

Vandpoloherrerne fra FREM har sikret sig klubbens 30. danske mesterskab og udbygger dermed en rekord, der gør klubben til den mest vindende i dansk holdsport.

Mesterskabet er kommet i hus med et bemærkelsesværdigt ungt hold. Spillerne har en gennemsnitsalder på omkring 21 år i en sport, hvor mange først topper i midten af 30’erne.

Vi har et rigtigt godt, men meget ungt hold, så vi var spændte på, om de kunne stå distancen. Vi har også et rigtigt godt sammenhold, hvor vi få ældre spillere hjælper de unge og viser dem vejen.

Pololeder Casper Ingemann.

Ifølge holdets kaptajn, Frederik Heyde, har sammenholdet været en afgørende faktor på vejen mod guldet.

Holdet trænes af den portugisiske træner Rui Moreira og består primært af lokale Odense-spillere, der har valgt vandpolo frem for de traditionelle svømmediscipliner.

Guld trods udfordringer

Hos FREM glæder man sig over mesterskabet, men peger samtidig på en udfordring, som klubben og sporten længe har kæmpet med.

Vi mangler vand i Odense. Der er simpelthen ikke bygget bassiner nok, så det her mesterskab kommer egentlig til Odense lidt på trods.

Klubbens formand, Christian Heyde.

Netop derfor vækker guldet ekstra stolthed i klubben, der gennem årtier har været en af dansk vandpolos største magtfaktorer.

Med det nye mesterskab runder FREM nu imponerende 30 danske titler og fastholder sin position som den danske holdsportsklub med flest mesterskaber.

MitOdense – det, der samler os

MitOdense anvender cookies. Ved at bruge mitodense.dk, har vi behov for at du godkender vores brug af cookies på siden. Cookies er lovpligtigt at informere om og med til at gøre din oplevelse bedre.   Læs mere